Friday, August 19, 2011

Dunia Luar kata.."ISLAM IS TERRORIST"..

assalamualaikum semue,menyirapnyer la darah tatkala bce komen2 kt satu forum ni..smuenyer bermule drp satu tggpn dunia luar bhwe arab+islam=pengganas. komen mereka seperti hnye org arab shje yg beragama islam. dan menuduh kite scre xlgsg umat islam seluruh dunia sbgai pengganas. sedangkn kite kt malaysia ni aman dan damai shje tnpe sbrg senjate dan keganasan.. dimanekah silap dan puncanyer...
salah phm terhadap org islam oleh ngre lua
adakah maaf boleh menghapuskan tanggapan dunia terhdap islam??

      Islam cukup sinonim ngn penduduk di tanah arab. Kbykkn pergolakkan berlaku di asia timur,palestin,afganistan,arab saudi,lubnan dan lain2..mereka seolah2 melihat dimane penduduk islam berade disitulah keganasan tercetus. tanpa mereka sedari sbnrnyer di negare2 sbgitu bkn shje penduduk beragame islam malah terdpt agame yg lain..mungkin majority pnduduk islam..ttp salahkan islam??


      Mereka berfikiran bahawa islam menggunakan pendekatan yg ganas sbgai cara hidup..video penyebaran wanita,kanak2 dan lelaki di ngara2 asia timur memegang senjata semakin tersebar di u tube.kbykkn komen yg ade mengatekan bhwe mereka ni liar dan merbahaye. islam bersifat radikal dan taksub.. tpi tahukah mereka bahawe negare2 seperti itu merupakan mangsa keganasan zionis,amerika dan sekutu mereka..mereka memerlukan senjata untuk mempertahankan diri demi keluarga,agama,bgse dan negara..bila mana mereka melihat anak,suami,isteri dibunuh didepan mata,apalah daya upaya kita untuk menyaksikan nyawa org yg tersayang direntap begitu..sanggupkah anda??

     
   

 kerje kotor barat dan zionis telah lagi mencemarkn kesucian islam itu sendiri. kononnyer negare islam tempat senjata nuklear disimpan,pengganas bersembunyi.. mereka serang negara tersebut,bunuh wanita,kanak-kanak,org tue,lelaki yg tidak bersalah,musnahkan harta awam kemudian jdikan negara sbgai tawanan,ade ke kite lihat dakwaan mereka itu benar belake.. jdikan alasan untuk kaburi mate2 PBB dan dunia.. yg jdi mangsa org awam tidak berdosa Masyaallah..

      Sbgai org islam pernah ke kite belajar agama yg menyuruh kite melakukan keganasan?? tak adekan..tpi payahnyer la mereka nk paham keindahan islam kite..adakah silap kite sendiri,org lain ataupon keadaan..fenomena islam is terrorist saban hari semakin menular..even byk lambakan filem berkenaan isu ini.contoh paling dekat filem My name is Khan,shahrukhan belakon,disebabkan nama die ade perkataan khan,org barat terus banned die sbgai pengganas,quite sad cite ni..org islam dipotraykan memakai jubah,berserban,berkopiah memegang senjata dan berperangai kejam oleh barat..sedih sungguh pakaian sunnah nabi Muhammad dipermainkan begitu..

     satu hari nanti kebenaran akan terungkap jue..islam agama yg suci dimate dunia. kebangkitan islam sememangnya pasti dan itu semua sudah tertulis dalam al-quran..zaman ini akan berlaku dengan kepulangan Nabi Isa a.s. Ini bermakna zaman kegelapan islam akan pergi dan tibalah kebangkitan ummah. menurut hadith,zaman ini yang sebagai 'zaman tanpa senjata,' dan keamanan akan memerintah bumi ini. beberapa hadith dari nabi s.a.w berkenaan dgn beirta baik di zaman baru itu adalah seperti berikut:

...kedengkian dan saling membenci akan diangkat (hilang)... Bumi akan dipenuhi keamanan seperti mana sebuah bekas yang diisi dengan air. (Sunan Ibnu Majah)


berharap agar suara umat islam didengari oleh seluruh dunia..


cr:harun al-yahya(an invitation to the truth)


http://www.harunyahya.com/malaysian/buku/kebangkitanislam/kebangkitanislam20.php->suggest page to read more about kbgkitan islam







No comments:

Post a Comment